Nintendo 2DS Battery Removal
For information on disposing of the battery, contact your local solid waste authority.
Loosen the two crosshead screws on the battery cover with a screwdriver.
4. Gently pry on the small slot at the top of the Nintendo 2DS system and remove the battery cover as shown in the image.