Understanding the transfer process
While the system transfer process is very simple, it's important to understand what will happen to the original Nintendo 3DS that you're transferring from (the source) and the new Nintendo 3DS that you're transferring to (the target) during the process itself.
Both Internet communication and local wireless communication are used during the transfer process. Please ensure that you perform this process in a location where both Nintendo 3DS systems can be placed near to each other and where they may both access the Internet.