Registering friends
There are two ways to register friends: locally and via the Internet. In both cases, the steps must be executed on both systems for the friend registration to be completed.
Tap Local.
4. Tap on the desired friend card when it appears on-screen to initiate the connection.
5. Once the friend information is exchanged, tap Close to return to the HOME Menu.
Enter the friend code of the person you want to register, and tap OK.
5. If you are not yet registered on the other system, you'll have to enter a provisional name for your friend, and then tap OK.
6. When the person registers you in return, the status will change and you will become fully registered friends. That person's name and Mii will then be displayed.