Loading and starting software
Important: Always turn the power of your Nintendo 3DS system off before inserting or removing a Game Card.
The Nintendo 3DS system can use software designed for Nintendo 3DS and Nintendo DS / Nintendo DSi. The illustration below shows how to insert a Game Card into the Game Card slot of your Nintendo 3DS.
If the Game Card has been inserted correctly you will hear a click and the card will stay in place in the slot. To remove it, press the Game Card in gently until you hear a click, after which the card will eject automatically.
You can start any software by touching the corresponding icon in the HOME Menu, and then tapping Open at the bottom of the Touch Screen.