Using SD Cards
An SD Card adapter is required to use miniSD or microSD Cards. When using an SD Card adapter, be sure to remove the entire adapter, not just the card, from the system after use. Leaving the adapter in the system could result in damage or malfunction.
Open the SD Card slot cover
Do not pull or twist the slot cover forcefully. Doing so could stretch or deform it, and you will not be able to close it fully.
2. Press on the SD Card until it makes a clicking sound and pops out, then remove it. Then replace the slot cover.
Turn the power off before attempting to remove an SD Card. Failure to observe this step could damage the system or the SD Card and destroy data.
Note: If prompted during a game to remove the SD Card, there is no need to turn off the power.
Insert the SD Card into the SD Card slot
The label should be face down. Push it gently but firmly until it clicks into place, then replace the slot cover.
When the SD Card’s write-protection switch is in the lower position, it is locked and data cannot be written to it or erased. To enable these functions, the switch should be in the upper position.