How to Save Game Progress [Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System]
2. Press Down on the +Control Pad to move the temporary suspend point to a save slot in the suspend point list, then press A to save it.
3. Suspend points can be locked to avoid being overwritten or deleted. Use the +Control Pad to highlight an existing suspend point from the suspend point list, then press Down to lock it. Press Down again to unlock it.