Is the Nintendo DS Lite compatible with foreign Nintendo DS Lite hard- and software?
As the Nintendo DS Lite is not dependent on a particular TV type, the European Nintendo DS Lite hard- and software is compatible with foreign Nintendo DS Lite hard- and software. Please be aware that chargers are voltage dependant and may vary from country to country.
We would like to point out that Nintendo of Europe and all distributing companies (around the world) are independent companies. Therefore we cannot accept any warranties for products not originated in the European Union.
To play a so-called Multi-Card game, the same country version needs to be inserted in every Nintendo DS Lite. Otherwise it could lead to failures within the game or loss of saved data or similar.