Auto Search
The Nintendo DS will then display the name of the available wireless access point(s).
If the Access Point has a blue, unlocked icon, tap the Access Point name, and then 'OK.' The Nintendo DS will then establish a connection with your router. Return to the main screen of your game and you're ready to play online. It's that easy!
If the Access Point has a red, locked icon, the hotspot location has WEP security enabled on its wireless router. In order to connect, the hotspot location will need to provide you with the WEP key for that Access Point.
Once you have this, tap the Access Point name on the Nintendo DS and enter the WEP key for the hotspot location's router on the following screen and tap 'OK' to save the settings.
If the Access Point has a grey locked icon, the hotspot location's router security settings are not compatible with the Nintendo WFC. In these instances, it is not possible to establish a connection with the Nintendo WFC. Ensure the location does not require an internet browser to set up an account, acceptance of a user agreement or a password to be entered. If this site requires any of these items, the access point will appear as having incompatible security.
It's possible that the hotspot location's router, router settings, or access requirements are not compatible with the Nintendo DS.