General game tips
In the world of Nintendo presents: Style Boutique, many customers are extremely loyal to specific brands: while some shoppers will make it easy for you to help them by naming the brand and type of item they’re after, some are more challenging and a little detective work may be required to satisfy their shopping needs. Listen carefully when your client is describing the look she wants as each of the 16 brands have associated key words that come up time and again. So if a customer wants something ‘boho-chic’ ‘free-spirited’ or ‘flowing’ it’s obvious you should guide her towards Terra products; likewise ‘girly’ ‘fanciful’ or ‘frilly’ requests ring the bell for the Marble Lily brand. If you pay attention you’ll be able to spot these key words and identify the brand your customer is after, making your job a whole lot easier!
Whatever you do, never suggest anything over your client’s budget - it’s a surefire way to make her lose interest in your advice and your store. The amount of money your client has to play with can be a valuable pointer towards certain brands too: if it’s in the thousands, max out her plastic on Alvarado; if her credit limit is more modest, look to the less expensive brands like Pure Cloth or Capsule and take more guidance from the image she’s after.
Sometimes you’ll have to put some serious thought into what’s right for your customer and you may lose track of the details - remember that you can always listen again to her description in the ‘Menu’ tab at the top of the Touch Screen and you can see her budget any time by tapping ‘Order’ at the bottom.
When you find the item your customer has asked for you’ll be given two options: urge them to 'Try it On' or ask them to 'Take a Look'. Encouraging a customer to 'Try it On' is serious business and you should only take this route if you're completely confident they'll adore the item you've chosen. If your customer loves your pick, she may ask you to choose another item for her or possibly a whole outfit, which can mean big bucks for your boutique. On the other hand if the customer dislikes the item you've foisted upon them they'll leave your boutique empty-handed, convinced you're a sartorial simpleton.
If you dress mannequins exclusively in one brand you’ll create a co-ordinated look that customers are more likely to fall in love with – meaning they may enter your boutique and ask to purchase the entire outfit. Cha-ching!
Once you’ve settled into your new role as boutique manager, Rococco will turn up and invite you to take part in her Fashion Contests. Winning these is a great way to earn respect and some ultra-rare Masquerade brand items. Don’t worry about shelling out for stock to take part - one of the rules is that you can only pick from the pool of items she provides. Pay attention to any descriptions you’re given, identify a brand to work with and create a holistic look. You’ll be the top stylist in town in no time!