Power indicator doesn't light up
To charge the battery plug the system directly into a wall outlet using the AC adapter (included). When the Nintendo DS battery pack is fully charged the recharge indicator LED will go out.
If this does not solve the problem, try using a different original Nintendo DS AC adapter with your Nintendo DS if possible.