How do I see how many blocks are on an SD Card?
Each save block on the Nintendo DSi takes up 128KB of data. The amount of space available on a card will vary depending on the size and on files already stored on the card. For example, a 1GB card should have a little over 8,000 blocks available, but there may already be some files stored on the card.