Controller Buttons Not Responding When Joy-Con Controllers Are Attached to the Console
The information in this article can help you when the buttons on the Joy-Con controllers do not respond or respond incorrectly while the controllers are attached to the Nintendo Switch console.
The Joy-Con controllers can be used as wireless controllers with the Nintendo Switch Lite system.
If the Joy-Con is recognised as being attached to the console but the HOME Button does not respond correctly, the right Joy-Con controller will need to be repaired.
If the Joy-Con is recognised as being attached to the console but the button test fails, the problematic Joy-Con will need to be repaired.
If the game or application is compatible with the intended button but it is not working with your Joy-Con, the non-responsive Joy-Con will need to be repaired.