Enquiries About Leaving the Nintendo Switch Console Docked
The Nintendo Switch console can be left in the dock while not in use to ensure that it is fully charged.
If you put the console in the dock or plug in the AC adapter directly to charge before the battery is completely spent, it will only count as a partial charging cycle.