You are unable to connect your Nintendo Switch console to a wired network and receive the error code 2110-2091.
Both ends of the ethernet cable should fit securely into the ethernet ports in the built-in LAN port or LAN adapter, and the router/modem. If either end of the cable does not stay secure, you may need to try a different ethernet cable.
If you are still unable to connect, this may indicate an issue related to the network environment or networking devices being used.
If your modem and router are separate devices, attempt to connect the ethernet cable directly to your modem. If you are able to successfully connect online, this may mean the issue is related to the router being used. In this situation you may wish to check if using a different router resolves the connection issue.