This error may occur when a captured video file has become corrupted, or when trying to view an unsupported video file on Nintendo Switch. For example, trying to view a video recorded on another device such as a mobile phone.
3. Attempt to edit or trim your gameplay video again, and ensure that the video file was captured on Nintendo Switch.
If the error persists, it's very likely that the video file is corrupted. The only option is to delete the problematic video file.