Situation not resolved
There may be a temporary service interruption that's preventing you from signing in. Please check the network status for Xbox features and functionality, which can impact your ability to sign in to your Microsoft Account in Minecraft.
If the issue persists and all Xbox services are up and running, please contact the Minecraft Help Center for additional support.