Error Message: There is No Mii Registered to This amiibo
If a Mii character was already created and registered to the amiibo, it is possible that the Nintendo Switch console was unable to read the amiibo data.
Create a new Mii character from scratch or from a look-alike on the Nintendo Switch console.