Can I Add Additional Armor Inventory Spaces? (Legend of Zelda: Breath of the Wild)
Currently, there is room for 100 pieces of armor in your inventory. If you have reached the limit, you will see a message that says that your inventory is full when you try to collect a new piece of armor. You will need to sell some items to free up space for new armor.
Note that all armor that you've sold (including armor obtained through DLC) can be re-purchased from the Granté character in Tarry Town. (Selling it does not mean you've lost it forever!)