How to Charge the Nintendo Switch Console
Insert the USB plug on the Nintendo Switch AC adapter (HAC-002) into the USB connector on the bottom of the console, then plug the AC adapter directly into a wall socket.
Insert the USB plug on the Nintendo Switch AC adapter (HAC-002) into the USB connector on the bottom of the console, then connect the AC adapter directly into a wall socket.