How to Insert/Replace the Batteries on the Joy-Con AA Battery Pack
Step-by-step instructions for inserting or replacing the batteries on the Joy-Con AA battery pack.
1. Press firmly on the tabs at each side of the battery cover on the AA battery pack.
Lift up the battery cover from the bottom to remove it.
3. Insert two AA batteries, using the plus (+) and minus (-) guides in the AA battery pack battery compartment to insert the batteries in the proper direction.
4. Verify that the battery cover corresponds to the correct AA battery pack (left or right), then insert the tab on the top side of the battery cover into the slot on the AA battery pack.