What should I do if I want to dispose of my Nintendo Switch Pro Controller?
As proper disposal procedure differs depending on the area, please follow appropriate local guidelines and regulations.
For information on disposing on the Nintendo Switch Pro Controller battery, contact your local solid waste authority.
The Nintendo Switch Pro Controller uses a lithium ion battery. Lithium ion batteries contain precious resources.