Game Card is Stuck in the Game Card Slot
A game card is stuck in the game card slot on the Nintendo Switch console and cannot be removed.
Gently press down on the top of the game card. It should spring up enough to grip and remove from the console.
If the game card is lodged in the game card slot and cannot be removed, the console will need to be repaired.