How to Update Software Data Via a Local User
Instructions on how to update and exchange software data via local users on Nintendo Switch.
2. From the HOME Menu, highlight the icon for the software you wish to update without starting the game or application.
Ensure that all Nintendo Switch consoles highlight the same software icon. If a different software is selected, you will not be able to join a local group.
4. Once all users are on the screen that allows them to create or join a group, designate one user to select "Create Group".
5. Once the desired users have joined the local group, the group creator must then select "Start Communication".