How Long Do Nintendo Repairs Take?
Nintendo Customer Service teams are working hard to maintain high customer service standards during the current challenging times, but please understand that there may be delays in responses to messages and processing repairs.
Depending on the type of service in or out of warranty, your repair might take up to 10 working days.
If you have already sent your product in for repair and would like to know the status of your repair, please go here.
If a repair free of charge is not possible, you will receive a cost estimation via email and the repair will take longer, depending on how much time passes before you reply.
If you registered the repair via our repair portal, you can check the repair status there at any time.
Based on our current experience, the average processing time is less than two weeks. This time may vary depending on external factors beyond our control.
If you have already returned your product to the repair service centre and would like a follow-up on your repair request, click here.
Our repairs services work hard to keep our high service standards. The approximate shipping period for a repaired product is 20 days, counting from the moment it arrives at our facilities. If you have already sent a product for repairs, you can check its status here.