How to Activate/Deactivate HD Rumble
Instructions for activating/deactivating the HD rumble or controller vibration for the Joy-Con controllers.
HD Rumble can be used with Nintendo Switch Lite using a supported, wireless controller (Joy-Con or Pro Controller).
1. From the HOME Menu select "System Settings", then scroll through the menu on the left-hand side and select "Controllers and Sensors".
2. To activate HD rumble, select "Controller Vibration" on the right-hand side. Select it again to deactivate HD rumble.