How to Adjust Touch Screen Sensitivity Settings
In this knowledge article, you’ll learn how to adjust the touch screen sensitivity settings on consoles in the Nintendo Switch family.
From the HOME Menu, select "System Settings".
2. Navigate to the "Controllers and Sensors" section, then select "Touch Screen Sensitivity".