How to Attach/Detach and Wear the Joy-Con Straps
Instructions on how to attach and detach the Joy-Con straps to the Joy-Con controllers and how to wear the Joy-Con straps.
Always attach the Joy-Con strap accessories to the Joy-Con when using them as detached wireless controllers.
The Joy-Con strap accessories (model No. HAC-014) can be used on either Joy-Con controller (Left or Right).
3. Press down on the strap lock button and slide it towards your wrist to tighten the strap and prevent it from falling off your wrist.
Important:
To detach the Joy-Con straps it is not necessary to press the release button on the back of the Joy-Con controller.