How to Attach/Detach the Joy-Con Controllers from the Joy-Con Grip
Instructions for attaching and detaching the Joy-Con controllers from the Joy-Con grip or the Joy-Con charging grip accessories.
How to attach the Joy-Con controllers to the Joy-Con grip or Joy-Con charging grip.
First, ensure the Nintendo Switch logo and the player LEDs on the Joy-Con grip or Joy-Con charging grip are facing you. To ensure the right and left Joy-Con controllers are positioned properly, align the - Button on the left Joy-Con with the top-left corner of the Joy-Con grip or Joy-Con charging grip. Then align the + Button on the right Joy-Con with the top-right corner of the Joy-Con grip or Joy-Con charging grip.
Use the rail on the side of the Joy-Con grip and slide each Joy-Con down from top to bottom, until you hear a click.
How to detach the Joy-Con controllers from the Joy-Con grip or Joy-Con charging grip.
Press the release button at the back of each Joy-Con while sliding it up from bottom to top.