In this article, you'll learn how to change the catchphrase, nickname or attire for one of your animal neighbours in Animal Crossing: New Horizons.
Important: In Animal Crossing: New Horizons, you will have opportunities to enter custom text - including character catchphrases and nicknames - for the animal residents on your island. Residents may also begin wearing custom designs you have created and displayed on your island. Catchphrases, nicknames and clothing designs can be viewed by other players, so always be respectful of others when creating this content.
Continue playing the game and speak with the resident regularly. The resident will eventually ask if you still like the nickname or if you want to select a new nickname. It is not possible to change a nickname outside of this conversation.