How to Change the Date and Time
Instructions for setting or changing the date and time on the Nintendo Switch console.
Synchronise Clock via Internet. When enabled, this feature will synchronise the date and time on the Nintendo Switch console with the date and time on the internet.
This feature cannot be turned off while the Nintendo Switch Parental Controls app is linked to the console.