How to Charge the Nintendo Switch Pro Controller
1. Connect the Nintendo Switch AC adapter to the dock and then to a wall socket.
2. Connect the USB charging cable (model no. HAC-010) included with the Pro Controller to the controller and then to an available USB port on the dock.
Connect the Nintendo Switch AC adapter (model no. HAC-002) or another compatible AC adapter directly to the Pro Controller and then to a wall socket. Requirements for compatible AC adapters can be found in the Important information leaflet.