How to Check and Update a Router's MAC Address Filter Settings
Log in to your router settings.
2. Search through your router's settings until you locate the tab or setting "MAC Filtering".
3. If MAC filtering is on or enabled, you will need to add your Nintendo device's MAC address to the list of allowed devices and save or apply this change. If you do not wish to have MAC filtering on for your network, simply turn it off or disable it.