How to Connect the Kart to a Nintendo Switch Console (Mario Kart Live: Home Circuit)
In this article, you'll learn how to pair and connect the Mario Kart Live: Home Circuit kart to a Nintendo Switch console.
1. Start the game on your Nintendo Switch console and progress to the screen where you're instructed to power on the kart.
Briefly press the Ignition Button on the kart.
3. Once the red brake light and blue power light begin flashing on the kart, aim the kart camera towards the console screen (or the TV screen if you’re playing in TV mode) to capture the QR Code.
Important: If a message prompting you to charge the kart appears, be sure to first charge the kart and then perform the pairing sequence.
If the kart has already been paired to your Nintendo Switch console, simply start the game on your console, then briefly press the Ignition Button on the kart.