Information
In this article, you'll learn how to redeem My Nintendo Platinum Points for icon parts that can be used to create a special, custom user icon.
1. Ensure that your Nintendo Switch console has been updated to the most recent system version.
Select Missions & Rewards.
4. Press the L Button and R Button to scroll through the different games and the associated icon parts that are currently available.
5. Select the desired icon part, then select Redeem Points to redeem Platinum Points to add it to your icon collection.
6. When you have redeemed points for all the desired icon parts, select the icon in the top-right corner of the screen to open your icon collection.
There are two ways to create a new icon:
8. Choose the frame, character and background you would like to use for your custom icon, then select OK to create the icon.
The newly created icon will be added to your collection.
10. Once created, you can choose the icon from your icon collection to set it as your user icon.