How to Enable/Disable Pro Controller Wired Communication
Instructions for enabling wired communication with the Pro Controller when it is connected to the Nintendo Switch console using the USB charging cable.
The Pro Controller can be used as a wired controller with Nintendo Switch Lite using a licensed accessory.
While the Pro Controller is using wired communication, the NFC touchpoint on the controller will be disabled.