How to Find a Network's IP Address Info
1. Select the Start menu button in the lower-left corner, and type "cmd" into the search bar.
Under Properties, look for your IP address listed next to "IPv4 address".
1. Point your mouse to the upper-right corner of the screen, move the mouse pointer down, and then click "Search".
Select the Start button located in the bottom left corner.
2. Type Run into the Start Menu search and press Enter. (If no search is present, a “Run” option should be present instead.)
Select “Network” under “Internet and Network”.
3. On the left side, select the type of connection you are using (AirPort, Ethernet, etc.) The active connection should say “Connected”.