How to Hold the Joy-Con (Single and Multiplayer)
Instructions to set up or change the holding position on the Joy-Con controllers for single and multiplayer games on Nintendo Switch.
If the console is powered off or set to sleep mode, the Joy-Con holding position will automatically revert back to dual-controller grip.