How to Manually Enter IP Address Settings
Information on how to manually enter IP address, subnet mask, and gateway information into the internet settings for a Nintendo Switch console.
3. Select your network from the list of networks located under “Registered Networks”.
Select "Manual".
6. Select "IP Address" with the A button, and then hold down the B Button to delete the existing IP address (it defaults to zeros).
7. Enter the IP address you found on the network device, add 20 to the last section of digits and then select "OK".
8. Select "Subnet Mask" with the A button, and then hold down the B Button to delete the existing subnet mask.
9. Enter the subnet mask as it appears in your network settings, then select "OK".
10. Select "Gateway" with the A button, and then hold down to delete the existing gateway.