How to Pair the SEGA Mega Drive Control Pad to a Nintendo Switch console
In this article, you'll learn how to pair the SEGA Mega Drive Control Pad to a Nintendo Switch console.
In order to pair the SEGA Mega Drive Control Pad, the Nintendo Switch console must be powered on. It cannot be off or in sleep mode.
Note: The SEGA Mega Drive Control Pad can also be paired to a Nintendo Switch console using a licensed accessory.
From the HOME Menu, select Controllers, then Change Grip/Order.
2. While the following screen is displayed, press and hold down the SYNC Button for at least one second on the SEGA Mega Drive Control Pad you wish to pair.
Place the Nintendo Switch – OLED Model console in the Nintendo Switch dock.
2. Connect the SEGA Mega Drive Control Pad to the dock with the USB charging cable.