How to Pair the Super NES Controller to a Nintendo Switch console
In this article, you'll learn how to pair the Super NES Controller to a console in the Nintendo Switch family.
In order to pair the Super NES Controller, the Nintendo Switch console must be powered on. It cannot be off or in sleep mode.
Note: The Super NES Controller can also be paired to a Nintendo Switch console using a licensed accessory.