How to Restore Factory Settings on a Nintendo Switch Console Without Deleting Save Data
Instructions on restoring the console in the Nintendo Switch family to factory settings without deleting save data using recovery mode.
Restoring the console to factory settings is done in recovery mode, which cannot be accessed if the console is powered on or in sleep mode.