How to Start a Local or Online Multiplayer Game (51 Worldwide Games)
One player will be the host. The host can start a Local Play Lobby.
Important: When playing with users who own 51 Worldwide Games: Local Multiplayer Guest Edition, the host must be a player that owns a full copy of 51 Worldwide Games.
From the game menu, select Local Play.
2. Select Local Communication to play a multiplayer game wirelessly or select Mosaic Mode to play a game across multiple Nintendo Switch screens.
Select Create a Lobby.
3. Up to three players with 51 Worldwide Games: Local Multiplayer Guest Edition or another copy of 51 Worldwide Games can join the lobby.
Select the lobby opened by the nearby player.
4. Once all players have joined the lobby, have the hosting player select Confirm. All players will participate in any game the host selects.
Select Play with Friends.
3. Up to three players with their own copy of 51 Worldwide Games can join the lobby.
4. Select the lobby opened by the nearby player. You may need to select Search Again if the lobby was not yet started by the hosting player.
Select Play with Anyone.
4. Select three games you would like to play. You will be matched with another player who wants to play one of the games.