How to Start a Local or Online Multiplayer Game (Super Smash Bros. Ultimate)
You can also select “Spectate” if you’d prefer to watch other players battle, without participating yourself. - Choose the type of battle you want (“Quickplay” to jump into a battle or “Battle Arenas” to join an arena with custom rules).