How to Start a Multiplayer Game (Luigi’s Mansion 3)
In this article, you'll learn how to set up a multiplayer game in Luigi’s Mansion 3.
Luigi's Mansion 3 features three different multiplayer modes to enjoy with other players.
This option opens after you obtain Gooigi from Professor E. Gadd in story mode (after about 1 hour of gameplay).
Up to 8 players can work together to ascend the Scarescaper online or via local wireless. This game mode supports 1-2 players per console, up to 8 players (4 consoles) total.
1. After receiving Gooigi from Professor E. Gadd, press the + Button at any point in story mode to bring up the game's menu.
Select Co-op, then select Co-op again.
3. Choose the controller type for each player (each player can use a single Joy-Con, a pair of Joy-Con controllers, or a Nintendo Switch Pro Controller).
4. Once the controllers are set for each player, have Player 1 press the button indicated on the screen to return to the menu.
Have Player 1 back out of the menu (usually using the – Button or B Button).
6. Have Player 2 press any button to appear as Gooigi. Luigi and Gooigi can now work together to explore the levels.
4. Once the controllers are set for each player, press the button indicated on the screen.