Verify that the Poké Ball Plus contains Mew.
1. Press and hold the control stick button on the Poké Ball Plus for a few seconds, then let go.
2. The ring around the control stick button will light up as a pink/purple colour and make a sound like Mew laughing. (You can also shake the Poké Ball Plus to hear Mew’s voice.)
3. The coloured ring will flash about once per second if it contains a Mew that has not yet been transferred to a game.
Use the Poké Ball Plus as your in-game controller.
4. Press the Top Button on the Poké Ball Plus during gameplay to access the in-game menu.
Select “Get with a Poké Ball Plus”.
8. You will see a message that says: “A Pokémon is in your Poké Ball Plus. It’s a present for you!” Select “Yes” twice to connect to the internet and receive the Pokémon.
9. Once you have received a gift, please go to the Pokémon Center and pick it up from the delivery person.