How to Use Tournament Manager (Splatoon 3)
Follow these steps to create or participate in an online tournament using Splatoon 3 Tournament Manager.
Note: Tournaments organised through Tournament Manager must adhere to the Community Tournament Guidelines and must apply for a license when required by the guidelines.
Guidance for directors (how to create and manage a tournament) Guidance for participants (how to join and play in a tournament)
For additional guidance on options for handling the tournament, such as adding codirectors, managing participating teams and other topics, please use Tournament Manager Help - Organising a Tournament.
Note: The first player to register a team will automatically be assigned as that team's captain. The steps below are split between the captain and the other players.
For additional guidance on participating in the tournament for captains and other players, please use Tournament Manager Help - For Participants.