How to Use amiibo Figures (Splatoon 3)
Scan any Splatoon series amiibo, or the Super Smash Bros. series Inkling amiibo, to have the character appear and befriend you in the game. Befriend an amiibo character and they will remember favourited weapons, gear, Freshest Fits and option settings.