How to connect a LAN Adapter to a Nintendo Switch Console
Note: If using a Nintendo Switch dock with a built-in LAN port, a USB LAN adapter is not required to establish a wired internet connection.
Important:
Ensure that you have connected the LAN adapter to a LAN port, and not the Internet/WAN port. In most situations, routers will have multiple LAN ports which may be numbered (e.g. four ports labeled 1 through 4).
If you are connecting directly to a modem:
5. Remove any other devices that are currently connected to your modem, including any devices connected with a USB cable.
6. Power cycle your modem by unplugging the power supply from your modem for 30 seconds, and then plugging the power supply back in.
1. Place Nintendo Switch Lite on the Dual USB PlayStand (or other licensed accessory), then connect the LAN adapter to an available USB port on the stand.
2. Connect one end of an Ethernet cable to the LAN adapter, and connect the other end to a network port on your modem or wired router.