Image on TV is Discoloured, Scrambled, Distorted, or Blurry
While the Nintendo Switch console is docked, the image on the TV screen appears discoloured, scrambled (dots, shapes, static, pixels), distorted, or blurry.
If the issue is occurring while using a TV or monitor that does not support HDMI connections, it is possible that the the TV or monitor is not compatible with Nintendo Switch, and a different TV or monitor will need to be used.
If the image continues to display incorrectly on multiple TV sets that support HDMI connections, to the point where it interferes with your game play, we will be happy to inspect the Nintendo Switch console and repair or replace it as necessary.