Joy-Con AA Battery Pack FAQ
Each Joy-Con AA battery pack (left and right) uses two AA alkaline or NiMH batteries. Always read and follow the handling instructions for the batteries.
The amount the Joy-Con battery is charged may vary and will depend on the AA batteries being used. As a point of reference, the alkaline batteries that are included (and recommended) with the AA battery pack can fully charge the Joy-Con controller approximately one time.
Yes, though keep in mind that if the batteries are left inserted in the AA battery pack then power will still be supplied to the Joy-Con even after it is fully charged. To avoid depleting the batteries, remove them when not in use.
No. There is a left and right AA battery pack, each one with unique specifications for the Joy-Con (L) and Joy-Con (R), respectively.
Each AA battery pack has an icon to indicate which Joy-Con it can be attached to (left or right).